סיפורי הצלחה: ג'פרי פרסטון "ג'ף" בזוס מייסד חברת Amazon

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

יום חמישי בבוקר מספר 2 בעולם ג'פרי פרסטון "ג'ף" בזוס עולה לראשונה לראש טבלת 'האיש העשיר ביותר בעולם' עם תחילת יום המסחר בבורסה. לאחר כמה שעות הוא כבר חזר למקום השני והטבעי לו אחרי ששוב מייסד מייקרוסופט ביל גייטס עלה למקום הראשון.

בזוס הוא אחד האבות המייסדים של המסחר האלקטרוני, וכן שייך לחלק מקבוצת היזמים בתחום אשר הצליחו לשרוד את בועת ה-.com מבלי לאבד שליטה על החברות שלהם. וכבר באפריל 2012 הוכתר על ידי המגזין היוקרתי פורבס למנכ"ל הטוב ביותר בארצות הברית.

כיום, חברת Amazon היא הגוליית של האינטרנט שמוכרת הכול: החל ממטבעות, ספרים, מחשבים ניידים ועד לסלסלות מתנה. לאחרונה, בצעד מפתיע החברה רכשה את זאפוס, שעיסוקה העיקרי היא בתחום קמעונאות הנעליים המקוונת. ובנוסף היא חשפה גם את קינדל, הקורא האלקטרוני הראשון שעומד להפוך ללהיט חדש. כחלוץ בתחום הקמעונאות ג'ף מחפש כל היום את החדשנות והדבר הבא וכבר היה ניתן לראות זאת בגיל קטן כשאת עריסתו פירק עם מברג קטן וניסה להרכיבו מחדש.

 

ג'ף בוזס מייסד Amazon (צילום: ויקיפדיה)

בשנת 1994 הוא שם לב כי האינטרנט החל לשנות את העולם והחל לבנות את חברת Amazon ממוסך הוריו. בתחילת הדרך הזמין 300 איש אליו הבייתה ובדק מולם אם התכנית שלו עובדת. בזוס שהופתע מהתוצאות החל להפעיל את קשריו ובתוך חודש הצליחה החברה למכור ספרים בכל 50 המדינות בארצות הברית. ובתוך חודשיים, המכירות כבר זינקו במעל ל-20,000$ בשבוע. שלוש שנים לאחר מכן טענו המבקרים כי החברה תיפול בעקבות כניסתה של

עם זאת, עם הצמיחה המהירה של אמזון, טענו רבים כי החברות של לבנים וטיח כמו Barnes & Noble או Borders יובילו את שוק הספרים המקוון. אחרים טענו שהחברה שורפת את כספה מהר מדי. אבל בזוס לא נסוג. "אנחנו נהיה לא רווחיים הרבה זמן. וזו האסטרטגיה שלנו"

כמובן תחזיות האבדון והקדרות התבררו כטעות. וחברת אמזון הרוויחה את הרווח הראשון שלה בשנת 2003, וב -2008 הגיעו הכנסות החברה ל -4 מיליארד דולר!! החברה הצליחה במידה רבה משום שהיא אימצה במהירות את החידושים בתחום המסחר האלקטרוני ששיפרו את חווית הלקוח. נהלי הפעלה סטנדרטיים אלה בלחיצה אחת על קניות, אימות דואר אלקטרוני של הזמנות, וביקורות של מוצרי לקוחות לא היו על המכ"ם עד שאמזון אימצה אותם.

ואם זה לא מספיק, בזוס החליט להשקיע מיליונים בחברות הסטארטפ השונות: Talk Market (אתר קניות וידאו)  Foodista (אנציקלופדיה בישול שהגולש מכניס בה את התכנים) ויצר חברה נפרדת לחלוטין בשם Blue Origin, שמטרתה להמציא את הטכנולוגיה לטיסת חלל מסחרית.

וגלבי הצלחתה של אחת החברות הכי גדולות בעולם Amazon?
בזוס טוען כי ההצלחה נובעת חצי מהמזל וחצי מהחוכמה שבראשו..

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן