סוף עידן המזומן

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף.

לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד חברי הכנסת החרדים), נראה שהפעם באמת הסוסים יצאו מן האורווה- מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את המלצות "ועדת לוקר" שבחנה את צמצום השימוש במזומן.

הצעת החוק למעשה קובעת כי מעל סכומים מסויימים ייאסר על שני הצדדים לתת ולקבל תשלום במזומן. כמו כן סברה הועדה שלצ'קים פתוחים ולצ'קים מוסבים ישנם מאפיינים הדומים למזומן ולכן ייאסר השימוש גם בהם.

המגבלות על שימוש במזומן ייכנסו לתוקף ב-1 לינואר 2019 ואילו המגבלות על שימוש בצ'קים ייכנסו לתוקף ב-1 ביולי. בתשעת החודשים הראשונים לא יוטלו קנסות על מי שהפר את המגבלה בפעם הראשונה, זאת כדי לאפשר לציבור תקופת הסתגלות לחוק החדש.

בסיס החוק קובע למעשה כי בכל עסקה שערכה עולה על 11,000₪(לבעלי עסקים) או 50,000₪ (אם מדובר לא בבעלי עסקים), ייאסר תשלום התמורה במזומן גם אם התשלום במזומן הוא רק של חלק מהסכום.

המזומן הוא הדלק של הכלכלה העבריינית בכל רחבי העולם, והוא גם מקור בלתי־נדלה להעלמת מס. רשות המסים העריכה כי הצעת החוק לצמצום השימוש במזומן תאפשר למדינה להגדיל את הכנסותיה הישירות ממסים בכחצי מיליארד שקל בשנה, וזה כמובן בלי לכמת את ההשלכות של צמצום הפשיעה בזכות זה שאי־אפשר יהיה יותר לבצע עסקות עם מזוודות מלאות מזומנים.

בנוסף, בעידן המודרני, שבו גובר השימוש באמצעי תשלום דיגיטליים, אין כל מניעה לצמצם מאוד, ואפילו להפסיק לחלוטין, את השימוש במזומן. לכן כל זרועות הממשלה התגייסו כדי להביא לאישור הצעת החוק, ויהי מה.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

נשים ועסקים

43% מהנשים מעוניינות להקים עסק משלהן – מה עוצר אותן? מסקר שערכה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים עולה שהחששות העיקריים בקרב נשים שרוצות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן