משרד הכלכלה מציג: מערך אשראי לעסקים קטנים ובינוניים!

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

העסקים הקטנים והבינוניים מהווים 54% מהתוצר העיסקי במשק- המהלך נועד להקל על מחנק האשראי שלהם. המשרד פירסם מכרז המזמין גופים חוץ בנקאיים להקים את מערך האשראי החדש.

במטרה למנוע את מחנק האשראי ממנו סובלים עסקים קטנים ובינוניים, יקים משרד הכלכלה מערך אשראי נוסף, שעליו סיכמו שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, וסגן שר האוצר איציק כהן. בשבועות הקרובים תצא הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה במכרז לגופים שאינם בנקים, להקמת מערך אשראי לעסקים שבו יינתן סיוע בהיקף כולל של 50 מיליון שקל לגופים שיקימו חברות למתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. במכרז יוכלו לזכות שתי חברות שהתחייבו להעמיד את היקף האשראי הגבוה ביותר לעסקים קטנים ובינוניים, ולא פחות ממיליארד שקל במשותף או חצי מיליארד שקל לכל גוף.

משרד הכלכלה מסר נתון המצביע על העיוות הגדול הקיים כיום: העסקים הקטנים והבינוניים מהווים אמנם 54% מהתוצר העסקי, אך מקבלים רק כ-25% מהאשראי לעסקים במשק. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שהשוק נשלט כמעט בלעדית ע"י הבנקים, כששני הבנקים הגדולים, פועלומי, שולטים על כמעט 70%.

מניתוח שביצעה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים עולה כי בהשוואה בינלאומית היחס בין הריבית לסיכון במגזר העסקים הקטנים והבינוניים הינו פי 15 מהממוצע ביתר מדינות OECD . כלומר, המחיר שמשלמים עסקים קטנים ובינוניים על הלוואות גבוה משמעותית בישראל ביחס למדינות OECD .

המסקנה ברורה: ישנו צורך דחוף בקידום התחרות מול המערכת הבנקאית בעניין זה. שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מסר כי "מסלולי האשראי החוץ בנקאי החדשים יוזילו את העמלות והריביות בצד אחד, ומן הצד השני, ירחיבו את היקפי האשראי ויגדילו את התחרות באשראי לעסקים הקטנים והבינוניים, דבר שיקל על פתיחתם וצמיחתם. העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה ואנו כאן בכדי להעניק להם את מגוון התמיכה והסיוע להם הם זקוקים בכדי להצליח".

סגן שר האוצר, איציק כהן, אמר כי "כחלק ממערך הצעדים שאנו נוקטים להפחתת יוקר המחיה והגברת התחרות בשוק הבנקאות, נפעל להגדלת האשראי החוץ בנקאי שעתיד לפתוח בפני בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מגוון אפיקי אשראי חדשים, להוזיל את עלות האשראי ובכך להפחית מחירים לכלל אזרחי ישראל".

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן