כבר לא עבריינים / רונן מרטין

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

בדיחה ידועה בקרב בעלי העסקים הקטנים בישראל היא שלא נולד בעל עסק שאינו עבריין. עצוב או מצחיק, כל אחד כראות עיניו. במקרים לא מעטים בעלי העסקים צריכים לקבל הכרעה אם לפתוח את העסק ללא רשיון או לא לפתוח בכלל.

לאחרונה הציגו במשרד ראש הממשלה והפנים רפורמה משמעותית, הקובעת רישוי עסקים דיפרנציאלי. הרפורמה אמורה לקצר דרמטית תהליכים הנדרשים לקבלת רשיון, ולהקל על התהליכים בעבור בעלי העסקים החפצים סה"כ לציית לחוק ואינם מהווים סכנה לציבור.

הרפורמה מנסה לתפוס את החבל בשני קצותיו, ע"י המשך שמירה על הציבור באמצעות הליך הרישוי, ומן הצד השני מתן אפשרות לבעלי העסקים לחופש פעולה ורווחיות.

ישנם שלושה עקרונות חשובים שמגשימה הרפורמה: הראשון הוא שאין מדיניות אחת שמתאימה לכל באופן שווה. התפישה העומדת מאחורי העקרון היא שרגולציה נעשית טובה יותר ככל שהיא מותאמת יותר.

השני הוא ההנחה שמרבית האנשים מעוניינים לציית לחוק ברוב המצבים- לכן ככל שהחוק יהיה מובן ומותאם יותר לאופן ההתנהלות של אנשים וקיומו לא ידרוש מאמצים בלתי סבירים, הרוב יבחרו לציית לו.

העקרון השלישי והאחרון, וגם החדשני ביותר ברפורמה הנוכחית, הוא שמעתה נטל הרישוי יחול במקרים לא מבוטלים על גורמי הרישוי ולא על בית העסק. במקרים שיותאמו לקבלת היתר מזורז, יהיה על רשות הרישוי להגיב לבקשות עסקים בתוך כמה שבועות. אם לא יעשו כך, הבקשה תיחשב מאושרת בפועל, ובית העסק יוכל לפעול כאילו למעשה כבר קיבל את ההיתר. רפורמה חשובה זו מצטרפת למגמה של השנים האחרונות, שבמסגרתה גופים רבים ברחבי העולם בתוך ומחוץ לממשלות, התחילו להשתמש בכלים של כלכלה התנהגותית על מנת לעודד אזרחים להתנהגות רצויה יותר.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן