בשורות טובות לבתי העסק, פחות לצרכנים

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

הרשות להגבלים עיסקיים מקדמת הליך: בתי העסק יקבלו  את כספם מחברות האשראי מדי יום, במקום פעם בחודש כפי שהיה עד עתה.

הבשורות הפחות טובות: חברות האשראי שוקלות לדרוש ריבית גבוהה יותר מהצרכנים ובנק ישראל מאיים להקפיא את ההפחה של העמלות לעסקים.

ענף כרטיסי האשראי עשוי בקרוב להכנס למערבולת ולתקופת אי וודאות. כל זאת בעקבות מהלך שמקדמת הרשות להגבלים עיסקיים- בתי העסק יקבלו את כספם בסליקה יומית, במקום חודשית.  הצד הפחות חיובי הוא שהעניין עלול לעכב את חוק שטרום, הבא להפריד בין חברות כרטיסי האשראי לבנקים.

אם המהלך אכן יתממש הוא ייטיב עם בתי העסק ברמה התזרימית, ויימנע מהם צורך של הקדמת תשלומים, מה שגורר כמובן עמלות והוצ' ריבית לא מבוטלות.

המצב כיום הוא שלמעשה בתי העסק משלמים מעין "מס", בכך שהם אינם מקבלים את התשלום במהירות, והם מגלגלים זאת על הציבור, לפחות חלקית. לטענת רשות ההגבלים, העובדה שהצרכנים מחויבים בגין עסקות בכרטיסי אשראי רק פעם בחודש, גורמת להם לקחת אשראי רב מדי, הרבה מעבר ליכולתם, רק כי מציעים להם אותו. ובעקיפין גם בתי העסק נפגעים מכך. לכן, ברשות ההגבלים מעדיפים מודל של סליקה יומית – או עסקות בחיוב מיידי (דביט).

כעת נותר רק לראות כיצד הבנקים ובנק ישראל יגיבו ליוזמה זו

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן