איך בכלל אתרים עובדים?

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

רוצים לבנות אתר בשביל העסק שלכם אבל מפחדים מכל המונחים הטכניים? במאמר הזה נסביר לכם באופן בסיסי ובלי להיכנס יותר מדי למונחים, איך עושים את זה. מה זה שרת אינטרנט ומה זה שם דומיין, למה הם משמשים ואיך למצוא את מה שצריך כדי לבנות אתר.

אתר הוא הבית של העסק שלכם באינטרנט. זה המקום שאליו לקוחות פוטנציאליים מגיעים כדי לקבל מידע על העסק ולראות מה הוא מציע. נניח שהחלטתם לפתוח מאפייה (פיזית, לא באינטרנט). הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לשכור מקום. אותו עיקרון חל על האתר, אלא שבמקום לשכור מקום פיזי אתם שוכרים מקום בשרת. יש המון שירותים שעושים את כל זה באופן אוטומטי, אבל אנחנו בכל זאת רוצים שתבינו פחות או יותר מה קורה מאחורי הקלעים. עכשיו מגיע החלק הטכני, אבל לא לדאוג, אנחנו מבטיחים שהוא יהיה קצר.

מה זה שרת? זהו מחשב שמחובר לאינטרנט באמצעות תוכנה שמאפשרת לו לשמור או "לארח" את החלקים שמרכיבים את האתר שלכם: קוד, תמונות, סרטונים וכל דבר אחר שקיים באתר. למה קוראים לזה שרת? כי הוא 'משרת' את המבקרים ומציג להם את התוכן הנכון כשהם מבקשים אותו – למשל, את הדף שהם רוצים לראות באתר שלכם.

יש לא מעט חברות ושירותים שמשכירים שטח בשרתים שלהם כדי לארח את האתר שלכם. בדיוק כמו שהייתם משלמים דמי שכירות במאפייה הפיזית, אתם משלמים עמלת אירוח ומשאירים לחברות אלו את הטיפול בכל העניינים הטכניים של ניהול השרת, כדי שלא תצטרכו לעשות את זה בעצמכם.

לכל שרת בעולם יש כתובת משלו. זוהי כתובת ה-IP של השרת (IP הם ראשי תיבות של 'פרוטוקול אינטרנט'). כתובת ה-IP היא מחרוזת ארוכה של מספרים המאפשרת לכל מכשיר שמחובר לאינטרנט "לדבר" עם השרת ולמצוא אותו. אינכם צריכים לדעת מה המכשירים האלה אומרים זה לזה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור שם נחמד יותר שבעצם מפנה לכתובת ה-IP הזו. זוהי כתובת האינטרנט, או 'שם הדומיין'.

שם הדומיין, הכתובת של האתר שלכם, מאפשר ללקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק שלכם, בדיוק כמו שאנשים מוצאים את המאפייה לפי הכתובת הפיזית והשם שמופיע על השלט מעל לדלת הכניסה.
כדי להגיע לאתר כלשהו באינטרנט, אתם צריכים להקליד את הכתובת, בשפה המקצועית כתובת האתר נקראת "דומיין". למשל: www.google.co.il או www.yourbusinessnamegoeshere.com (במקום yourbusinessnamegoeshere יופיע שם העסק שלכם באותיות לועזיות).

אז מה המשמעות של הכתובת הזו? כל הטקסט שמופיע אחרי www הוא למעשה 'שם הדומיין'. החלק הזה חשוב מאוד, כי הוא זה שמאפשר לאנשים למצוא את האתר שלכם. כל מכשיר שמחפש את הכתובת הזו (כמו טאבלט, סמארטפון, מחשב נייד וכו') למעשה יוצר תקשורת עם השרת. לאחר מכן השרת שולח למכשיר את כל החלקים הדרושים כדי להציג את האתר (למשל: תמונות וקוד), כדי שהמשתמש במכשיר יוכל לראות את הדפים שלכם.

זה מה שקורה כשמישהו מקליד את כתובת האינטרנט של האתר שלכם בדפדפן:

● קודם כל, הדפדפן מברר באיזה שרת נמצא התוכן ואז יוצר איתו קשר.

● במילים פשוטות, הדפדפן אומר לשרת 'אני צריך ממך את כל הרכיבים הדרושים כדי להציג את דף האינטרנט הזה למשתמש'.

● תשובת השרת לדפדפן: 'בטח, אני מיד שולח אליך 5 תמונות, 2 סקריפטים ועוד כמה קבצים'.

● הדפדפן מסדר את כל הרכיבים האלה יחד כך שהמשתמש יכול לראות את דף האינטרנט כמו שצריך

לסיכום, יש המון דרכים לבנות אתר לעסק, בעצמכם או באמצעות איש מקצוע שיבנה אותו עבורכם. בכל דרך שתבחרו יש שני מונחים שכדאי להכיר: השרת ש'מארח' את האתר ושם הדומיין (הכתובת) שעוזר לאנשים למצוא אותו באינטרנט.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן