היכונו להיות בקונפליקט / מיכל יוגב

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

ישנם מקרים בהם אנו יודעים מראש שנכנס לקונפליקט ,סכסוך, התנגדות, מתקפות, ניסיון לסכל את הנושא או סיגייה אותה אנו רוצים לעלות מול הגורם האחר. רק המחשבה על האפשרות לקונפליקט יכולה להרתיע ומיד להכניס אותנו לעמדת מגננה. עצם היותינו בעמדה זו, כבר ימנע מאיתנו באמת להיות פתוחים לכל האפשרויות וההזדמנויות שיעלו במהלך הקונפליקט. מוזר לחשוב על האופציה של להתכונן לקראת קונפליקט. הרי רובינו לא רוצים בכלל להיות שם ולהגיע לנקודה זו. אז מה פתאום להתקונן לקראת קונפליקט?

אז הינה דבר והיפוכו: ככל שנתכונן להיות בקונפליקט מול מישהו כך בעצם נפתחית את עוצמת הקונפליקט. חשוב לומר כי על ההכנה לקראת הקונפליקט להיות ממקום בו אנו מקדישים מחשבה רבה להיבטי הקונפליקט והצד השני ולא ממקום רגשני בו אנו מחפשים לנצח בכל מחיר. בתהליך הכנה נכון, אנו בעצם לוקחים בחשבון את כל האופציות הקיימות במסגרת  הקונפליקט, כולל אלה שאינן לרוחנו ומבינים אותם ואת השלכותם גם כלפינו וגם כלפי הצד השני.

תהליך ניתוח זה בעצם מאפשר לנו להפחית את ההיבט הרגשי , להבין טוב יותר את הצד השני ולהכין הצעות מראש היכולות לשמש כפתרונות לנושא ובכך להפחית את סף אי הוודאות ואלמנט ההפתעה מהצד השני. בכך נגביר את הביטחון העצמי שלנו ונסייע להפחית את רמת המתח לכל הצדדים המעורבים.

אז הינה כמה שאלות שיסייעו לכם להתכונן לקראת קונפליקט ולהפחית את עוצמתו.
ומי יודע אולי גם להימנע ממנו לגמרי:

  1. מה נושא הקונפליקט או השיחה עם הצד השני?
  2. מה לדעתכם יוביל לקונפליקט?
  3. איזו התנהלות מהצד השני מטרידה אתכם ביותר?
  4. מאיזה מילים,מונחים ובכלל מימה כדאי להימנע מלומר על מנת שלא לדרדר את השיחה לקופליקט?
  5. מה התוצאה הרצויה עבורינו?
  6. כיצד נרצה להיתפס על ידי הצד השני ?
  7. מה התוצאה הרצויה עבור הצד השני?
  8. כיצד כדאי לנו להגיב במהלך השיחה על סוגיות שאינן תואמות את השקפתינו? האם תגובה זו מצידינו עולה בהקנה אחיד עם התוצאה שאליה אנו שואפים?
  9. מה מעלה בנו שאלות אלה?
  10. מה התובנות שלנו עד כה?

מקווה שסדרת שאלות אלה, עזרו למפות את עיקרי הנקודות שאותם אנו רוצים לעלות ולפתור אל מול גורמים נוספים ולהביא לפתרונות אופתימאליים תוך שיתוף פעולה הדדי.

מיכל יוגב

מגשרת מוסמכת בתחומי: גירושין, עסקים וארגוני.
מעבירה סדנאות לתקשורת גישורית בארגון.

מייל: michal@my-gishur.co.il

אתר: www.my-gishur.co.il
פייסבוק: my gishur

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן