הבגידה של פייסבוק בעסקים הקטנים עוד תעלה לה ביוקר

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

החלטתה של הרשת החברתית להציג פחות פוסטים של עסקים וגופי תקשורת בוצעה ללא כל התייעצות עם משתמשיה, ומערערת את אמינותה.

ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק הודיעה בקול תרועה כי היא משנה באופן דרמטי את הפיד הפופולארי שלה, כך שיציג פחות פוסטים של עסקים וגופי תקשורת, ויותר פוסטים של חברים ובני משפחה. מייסד החברה, מארק צוקרבג, אמר כי השינוי יביא להפחתת זמן הגלישה ברשת החברתית אך יעלה את ערכו.

כלי התקשורת דיברו בהרחבה על העניין אך בעיקר בהקשר הפגיעה בחברות הגדולות. אף אחד כמעט לא הזכיר את הפגיעה במיליוני העסקים הקטנים והבינוניים.  עסקים אלו סמכו על הרשת החברתית והזרימו אליה חלק ניכר מכספי השיווק שלהם. מעתה, לאור שינוי המדיניות של פייסבוק, עסקים אלו ייאלצו לחשב מסלול מחדש ולנסות לצמצם את הפגיעה בפעילותם.

המעשה של פייסבוק הוא שלילי משני היבטים: הראשון, שבניגוד לתדמית החברתית שלה, ביצעה פייסבוק צעד דרמטי מבלי להתייעץ עם קהל המשתמשים שלה. השני, ברמה הכלכלית:  בשונה מחברות גדולות וגופי תוכן בעלי משאבים, מיליוני עסקים קטנים ובינוניים למדו, השקיעו והתרגלו לקדם את עסקיהם באמצעות הפלטפורמה. מדובר בשוק עצום עבור הפלטפורמה. שינוי האלגוריתם גורם לכך שמעתה עסקים אלה יצטרכו להשקיע סכומים גדולים יותר על מנת להופיע בפיד של המשתמשים ואם לא די בכך, הם יצטרכו להשקיע בתוכן איכותי יותר, קרי ברמה גבוהה יותר, קרי בעלות גבוהה יותר על מנת להיחשף.

אם עד כה על כל 1,000 שקלים שהשקיע עסק הוא קיבל כ-150 מתעניינים, כעת על אותו סכום, הוא מקבל 20-30 מתעניינים חדשים. מכה קשה ללא ספק.

מה יעשו אותם עסקים? כמו בכל מצב, ברגע שמתגלה אתגר עסקי, החלופה נמצאת מחוץ לפינה. הם יצטרכו לשנס מותניים ולהשקיע קצת יותר, אך לקבל אולי גם הרבה יותר, ובעיקר יציבות. שיטות ההפצה והמכירה "הישנות" יזכו לעדנה מחודשת בכלים עדכניים. הפצת התוכן והצעות המכירה באמצעות דיוורים אלקטרונים, שימוש נרחב יותר בוואטסאפ או בטלגרם ועוד.

ומה יקרה עם פייסבוק? יש שיאמרו שהבגידה הזו תיזכר לשנים רבות ועוד יותר מכך, ברגע שהערוצים האחרים יניבו תוצאות, פייסבוק כבר תיראה הרבה פחות אטרקטיבית.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן