בשנים האחרונות ישנה הבנה גוברת והולכת בקרב אנשי העסקים הקטנים והבינוניים לגבי היתרונות הטמונים בהשתתפות במכרזים. יחד עם זאת, רבים מהם עדיין לא הפנימו את החשיבות של ליווי וסיוע מקצועיים בהגשה של אותם מכרזים.
בין אם הם מגיעים מהמגזר הפרטי או הציבורי, מכרזים מהווים את אחד האפיקים החשובים ביותר עבור שגשוג וצמיחה של כמעט כל עסק קטן ובינוני. כידוע, החברות הממשלתיות או המגזר הפרטי מפרסמים מכרזים בהיקפים גדולים, על מנת לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספם ולהבטיח שהם רוכשים סחורות ושירותים בצורה שקופה והוגנת. זה אומר שהם חייבים לשקול כל ספק וספק, ועליהם לבחור לא רק את הספק הזול ביותר, אלא גם את האחד שיציע את השילוב האופטימלי בין מחיר ואיכות. אם אכן זהו המצב, הרי שאם אתה בעל עסק קטן או בינוני, אין להבהל ולחשוב שזה "גדול עליך" ושאין סיכוי לזכות במכרז זה או אחר. ההיפך הוא הנכון! ישנו צורך להתעמק ולהכנס פנימה אל תוך עולם מורכב זה ובסופו של התהליך להנות מהפוטנציאל העיסקי הגדול שהוא מציע. לצורך כך, ראשית נבחן בקצרה כיצד ניגשים למכרזים באופן עקרוני, ולאחר מכן נבין איך ניתן לשפר במידה ניכרת את סיכויי החשיפה למכרזים ואת הזכייה בהם.