ניהול התקציב בעסק וחשיבותו / כוכבה פירונדי

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

ניהול התקציב בעסק וחשיבותו!

אתם בטח נתקלתם באמירה "העסק שלי קטן, אין צורך בניהול תקציב לעסק אני מכיר את העסק שלי כמו את כף היד. ועוד.. ". נשמע מוכר?  בכל פעם שאני שומעת את ההסברים המאוד מנומקים , אני מבינה שתרוצים יש בשפע למה לא לעשות!! ואולי זה הזמן לבחון למה כן !!! זה דומה, לאדם שבוחר לצאת לטיול וקיימות בפניו שתי אפשרויות טיול מתוכנן או טיול  לא מתוכנן לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות ,בשני המקרים היעד קיים, זמן הטיול ידוע, מועד  היציאה ומועד החזרה . ההבדל בן הטיולים ,שבטיול לא מתוכנן מוצא את עצמך נוסע למקומות שאתה לא מכיר ופתוח לחוויות בנוסף ניתן לשנות בכל רגע  נתון את המסלול קיימת יותר גמישות אפשר לאכול במסעדה אחרת ממה שתכננת, ניתן גם לשנות מסלול או לוותר על חלק  מהמסלול אפשר  לקחת את הזמן ויש מקום ליותר הפתעות לבזבז יותר כספים ממה שתכננת (בעיקר במקומות שאתה לא מכיר ) להגיע לאתר ולמצוא אותו סגור לרגל שיפוצים ועוד. בשונה מהטיול הלא מתוכנן , בטיול המתוכנן כיאות. הטייל מתכנן לפרטי פרטים את ההובלה בצורה ממוקדת מתחנה לתחנה, בטיול מסוג זה אתה יודע בדיוק בכל רגע  נתון היכן אתה אמור להיות. לוח הזמנים קשיח קיים סדר יום קפדני לעמידה ביעדים,  אתה יודע למה לצפות  ויש פחות הפתעות , המטרה  בטיול המתוכנן לעמוד ביעדים ובלוח הזמנים ואם משהו ישתבש קיימות תוכניות מגירה מוכנות למפרע.

ולמה אני מספרת לכם את זה , כי עסק שאינו מנהל תקציב דומה לטייל שיוצא לטיול לא מתוכנן.  עסק שבונה תקציב שנתי יוצר לעצמו תשתית של כלי ניהולי ממדרגה ראשונה לתכנון, לביצוע ולבקרה וככלי ניהולי יש לו חשיבות מכרעת להצלחת העסק.

היתרונות של הכנת תקציב לעסק: מאפשר לתכנן נכון וביעילות  את הפעילות בעסק  ולהציב יעדים מדידים : מחזור עסקי ,לוחות זמנים. שיפור  שיעורי הרווחיות בעסק . לבדוק את נושא תמחיר והמחרה. בניית הערכות פיננסית איתנה והקטנת הסיכונים העסקיים. מאפשר לקבל תמונה עדכנית של העסק ולקבל אומדנים ראליים המאפשרות להכין אלטרנטיבות לתוכניות קיימות .  מהווה כבסיס בקרה לחריגות מהתכנון ומאפשר לערוך מקצה שיפורים. למנהלים זאת תשתית טובה לקבלת החלטות ולשינויים אירגוניים בזמן אמת.

חסרונות של אי הכנת תקציב לעסק: כאשר אין תשתית של תקציב בעסק, קשה לבדוק את העמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו וקיים קושי  לגלות  ולנתח את הסיבות לסטיות מהתכנון שלנו ולשפר את הטעון שיפור בזמן אמת כמו לגלות רק בדיעבד את ההפסד בדוח השנתי .

לסיכום התקציב מהווה כלי ניהול עסקי בעל חשיבות מכרעת להצלחתו של העסק, הוא כלי ניהולי חיוני לתכנון, לביצוע ולבקרה בתחומי פעילות הכרוכים בניהול העסק כגון: ניהול תזרים מזומנים, ניהול עובדים, ניהול השיווק, ניהול הון חוזר, ניהול תמחיר והמחרה כל עסק חייב בניהול תקציב לא משנה מהו גודלו.

שנת הכספים 2018 בפתח , אם עדיין לא הכנת תקציב לעסק זה בדיוק הזמן להתחיל. בהצלחה!!

KNOWLEDGE  מנטורינג לעסקים ,  זה פשוט כשיודעים !

כותבת המאמר , כוכבה פירונדי –מנטורית לעסקים, ליווי מנהלים יועצת עסקית, מנחת  NLP סדנאות ומרצה. בעלת ניסיון של 32 שנה בתחום הפיננסי והחשבונאי בחברות וארגונים .ניתן  ליצור  קשר 054-5998368.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן