השדונים שמנהלים לנו את הזמן, מה התפוקות שלנו? / שירן אבקסיס

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

עונת החורף מביאה איתה את הרצון להתכרבל בשמיכה, ליהנות ממרק חם ולנצל את הערב המוקדם לזמן משפחה והשלמות שעות שינה.

החורף מזוהה עם ימים של התכנסות בתוך הקן המשפחתי, הורדת האנרגיה והפעילות שניתן לחוות בתקופות אחרות . החורף בעיני הרוב נתפס כעונה אפורה יש הנכנסים לדיכאון ומחכים לקרני השמש שמביאה עימה את האופטימיות בכדי קבל אנרגיה ודחיפה לעשייה .

המשמעות העסקית לכך היא אוטומטית לרצות לנצל כל דקת אור פנויה במהלך היום ולהגיע לסוף היום כמה שיותר מוקדם לפני החושך הכבד. לסיים את המטלות והעבודה הנדרשת אך בתחושה ובחוויה היום קצר ואין לנו זמן להספיק את המתוכנן , התירוצים והסיבות מנהלים את  הזמן של בעלי העסקים אני קוראת לחורף עונת השדונים .

השדונים קיימים לכולנו ,אך בחורף הם מתגברים ומוצאים את עצמם חוגגים בחושך ,מקימים מסיבות ומגבירים את הרעשים במחשבותינו שמראש הגדרנו את עצמנו משעוממים ולא אפקטיביים .

סביבת העבודה יכולה להתאפיין באדישות עצלנות ודחייה לפעולות שיש ליזום ולקדם , אך יכולה להביא איתה גם לחץ ואימפולסיביות לגבי ניהול היום יום באופן קבלת החלטות , תעדוף משימות ,השעון מתקתק ומקצר לנו את העשייה .

אז איך בכל זאת להימנע מהשפעה של השדונים שינהלו אותנו בחורף ?

לוחות הזמנים משתנים וקחו זאת כיתרון , נכון קשה לקום מוקדם בבוקר אנחנו רוצים לישון יותר הגשם והקור לא בדיוק קורצים לנו לצאת מהשמיכה ,אך המשמעות של עלות השחר המוקדמת מאפשרת לנו לפעול מוקדם מאוד .

לגוף לוקח בדיוק שבוע בכדי להתרגל פשוט צריך להתמיד להתעורר השכם בבוקר ובזמן קצר מאוד יצרנו הרגלים חדשים .

עבודות הבק אופייס שאנחנו רגילים לנהל בצהרי היום או בערב בתקופת הקיץ , עוברים לשעות הבוקר המוקדמות בשעון החורף, הדבר מותיר לנו כבר בשעה מוקדמת בבוקר להימצא לאחר תכנון וניהול יומי, לרכז את המשימות האפקטיביות שיש לי לעשות בזמן קצוב בעקבות החשיכה המוקדמת.

היכולת שלנו לראות את הדברים בעסק בבהירות ולהימנע מדחייה של משימות ודברים עקב שעון החורף תאפשר לנו להישאר רעננים וממוקדים במהלך היום ,תחושת השליטה לא תשתנה וההפך הזמן שלך עם עצמך בשעות המוקדמות בבוקר תאפשר את המשך ההרגלים שלך לפעילות עסקית כפי שנעשה בשעון קיץ .

ובכל זאת מה קורה עם השדונים? אז אני מאוד אוהבת אותם בתקופת החורף אני מגייסת אותם לחברים שלי ,אני רושמת את הרעשים שהשדונים מייצרים לי בזמן זה שאני במיטה מתכרבלת ומאפשרת לי לנתח מחדש את התנהלות העסקית . אני בוחרת להיכנס עמוק יותר למוצרים ולשירותים שאני מציעה ללקוחותיי ואת ההטרדות שלהם הופכת להזדמנויות בכדי לשפר את עצמי לתקופת הפעילות .

בעבר נהגתי לציין שעיסוקיי הם עונתיים ,זה אכן נכון שיש עליות ותקופות חזקות יותר אך שמתכננים נכון ומבינים שעסק חייב פיתוח עסקי ,חדשנות ,יצירת שתופי פעולה וצמחיה אז אני מבינה שאני עובדת כל השנה ובוחרת בתקופה שכזו בשעון החורף ליצור את המהלכים מאחורי הקלעים בכדי שבשיא העונה אוכל לנצח את המטרות שלי בבמה המרכזית .

בתקופת החורף אני מרוויחה את עצמי מחדש בהתבוננות עמוקה אישית ועסקית ,מרוויחה זריחה כל בוקר ,ערנות ופיקוס יש משהו שמניע ומשפר את הישגים בלקום מוקדם ,מרוויחה זמן התארגנות עם ילדי בחיבוקים והתכרבלויות בשמיכה ,כן גם הם כבר משקיימים לקום . מרוויחה הכרויות חדשות של שותפים לדרך,מרוויחה מחברת מלאה שדונים ורעיונות שמכניסה לרשימת החלומות ,מגיעה מוקדם יותר למשפחתי מרוויחה זמן איכות גם באמצע שבוע . שבקיץ בדרך כלל חווים אותו בסופי שבוע בעקבות העומס שאנחנו דוחסים בשעון קיץ  והרשימה עוד ארוכה .הכי חשוב שאני יכולה לישון טוב בלילה בשל שגרת ניהול שמתקיימת גם בשעון החורף ומתעצמת מחדש בשעון הקיץ.

מעבר לרווחים האישים השפעה יכולה לבוא גם ברווחיות הכלכלית השורה התחתונה של העסק .על פי סקר שנעשה לפני כ-6 שנים של הלמ"ס צוין כי בישראל שעות העבודה השבועי הינו כ-43 שעות והגבוה ביותר.

אני לקוחות את זה לעסקים שמעסיקים עובדים והאם יש לכך הצדקה לעבוד כול כך הרבה שעות ? האם התפוקה והרווחיות עולה ? כבעל עסק יחדי האם עשית בעבר השוואה בין הכנסות להוצאות שלך לפי עונות השנה? הרי ככול שהכנסות גדלות ההוצאות גדלות וכשאני צריכה לעבוד יותר ישנם משאבים שמשתמשת בהם והעלות לא מעט.

לכאורה החשבון פשוט: ככל שעובדים יותר מרוויחים יותר. אולם מצד שני, שעות העבודה המרובות מגדילות את ההוצאות של העסקים והשירותים שנאלצים להשתמש בהם . הפיצוי הכספי שאנחנו מעניקים לנו על שעות עבודה מרובות וחוסר פניות למשפחה יכולה להגיע עד 40% משווי ההכנסות, האם שעון החורף פוגע ביעילות הכלכלית  צריך לבדוק זאת .

שירן אבקסיס
יועצת עסקית ופיתוח ארגוני
מנהלת חטיבת היועצים בהתאגדות העסקים
050-2029049 , value.shiran@gmail.com

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן