בעל עסק קטן / בינוני – יש לך משכנתא? / מקסים בוזגלו

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

בעולם העסקי המודרני גיוס אשראי למטרות עסקיות הופך לעיתים למסע לא פשוט. זאת בשל מס' סיבות:

הראשונה שבהן היא מקצועית – חוסר יכולת לתרגם את רצון בעל העסק למוצר בנקאי הולם ו/או יכולת ניהול שיחה בשפה ה"בנקאית" באופן שוטף וברור.  לאמור, העולם הבנקאי הינו עולם שבו משתפים שחקנים מרובים כגון שיווק, אינטרנט, קידום, מכירות וניהול. חשוב הוא כי בעלי העסקים יפנימו שאין בעל העסק יכול לקפוא על שמריו. עליו להיעזר באנשי המקצוע הרלוונטיים בכל פעם שיידרש להם.

הסיבה השניה היא כלכלית – בעל העסק לא תמיד מודע לשלל המוצרים שהבנק או הבנקים יודעים להציע, לכל בנק יש יתרון יחסי על פני מתחריו בתחומים מסוימים. למשל, בנק כלשהוא מציע אשראי בתנאים המתאימים יותר ללקוח מהבנק בו מצוי הלקוח אך הלקוח מעדיף את הבנק שלו מטעמי "נוחות גרידא" דבר שיתבטא מאוחר יותר כעסקה מאוד לא כדאית ולא כלכלית אך הלקוח ימשיך להעדיף את הבנק שלו מטעמי נוחות. הסניף קרוב למקום מגוריו, "הפקידה מכירה את המשפחה שנים", וכו'.

הסיבה השלישית היא אי קיומה של תוכנית עסקית רלוונטית אשר לאורה הולכים. בהעדרה, "כתובתם" של הכספים הראשונים המגויסים אינו ידוע וכך מנוצל אשראי למטרות אחרות שלא לשמן נוצר ואז עתידה בקשת האשראי השניה להיתקל בסירוב.

הסיבה הרביעית הינה – העדר ביטחונות. הבנק בודק בכל עת מה יחס התזרים לאשראי הלקוח והאם הוא "מרגיש" סכנה.

לכן, פונה הלקוח לעיתים לבקשת משכנתא נוספת ומציע לשעבד את ביתו הפרטי, קרי בקשת משכנתא. הבנקים, באמצעות צווים רגולטיביים מספרים ללקוחות מה טוב עבורם ו"שוכחים" להציע ללקוחות דרכים זולות או מתאימות יותר לצרכיהם. פערי החיסכון בין היוועצות ביועץ משכנתאות מומחה לבין ניהול המו"מ לבד עלולים להתבטא בעשרות ולפעמים במאות אלפי שקלים. הלקוח המבצע עסקה בת מאות אלפי ש"ח לבדו בבואו להועיל, מוצא עצמו ניזוק! מומלץ להיוועץ ביועץ מומחה ועתיר ניסיון בדיוק כמו שלא הולכים לבית משפט בלי עו"ד!

זכור: "משכנתא טובה מגיעה תמיד מבית טוב" – ההתאגדות לעסקים קטנים – כאן בשבילך.
הכותב הינו יועץ משכנתאות מומחה ומשמש כיו"ר יועצי  המשכנתאות מטעם התאגדות לעסקים קטנים.

 

 

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן