איגוד לשכות המסחר

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

לשכת המסחר הבינלאומית (באנגלית International Chamber of Commerce : בצרפתית: Chambre de commerce internationale : ראשי תיבות ( ICC נוסדה בשנת 1919 בפריז, ונועדה לקדם עסקים, השקעות וסחר בינלאומי. גוף זה מהווה את ארגון הגג של לשכות המסחר הבינלאומיות ופועל בשיתוף פעולה עם האו"ם ועם ארגון הסחר הבין לאומי. בישראל מכונה "איגוד לשכות המסחר" ופועל בערים ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע.

לשכת המסחר ירושלים בראשותו של הנשיא מר דרור אטרי, נוסדה בשנת 1908, והיתה ללשכת המסחר הראשונה שהוקמה בישראל. לשכת המסחר הינו ארגון העסקים הגדול בישראל, אשר פועל לקידום, לשיפור ולחיזוק מעמדם, תדמיתם ורווחתם של המגזר העסקי והחופשי בישראל. הערכים המרכזיים המובילים את הלשכה בפעילותה במשק, הינם תחרות אמת, ביטול אפליות על בסיס סקטוריאלי, צמצום הרגולציה והבירוקרטיה על המגזר העסקי, הגנה על הזכויות ועל דיני העובדים ויצירת הזדמנויות חדשות עבורם.


השירותים אותם מציעה לשכת המסחר מגוונים ומקיפים את כל שטחי העשייה של המגזר העסקי. אלו כוללים מספר תחומי פעילות:

  • קידום פעילות בינלאומית ענפה –  קידום הזדמנויות עסקיות והפריית ידע מקצועי בין ישראל לבין מדינות העולם. כחלק ממדיניות הלשכה להרחבת הזדמנויות עסקיות של חבריה ברמה הבינלאומית, חתמה הלשכה על הסכם סחר עם המועצה הסינית לקידום הסחר הבינלאומי בחרבין. הלשכה מנגישה ומפרסמת הצעות עסקיות לחברים, מספקת ייעוץ עסקי \ בינלאומי, פועלת על מנת לפתח שווקים חדשים, מסייעת לאנשי רכש, קניינים ויבואנים, מארגנת משלחות עסקיות ומספקת
    מתן אישורים עבור אירועים, כנסים , תערוכות בחו"ל ועוד. בקרוב מאוד תוקם הקונסוליה של הפיליפינים בלשכת המסחר.
  • ייצוג ענפי- בלשכה מאוגדים ענפים רבים היוצרים מסגרת רבת השפעה מול גורמי ממשל ורשויות. יחד ניתן לקדם את האינטרסים של החברים ולסייע בפתרון האתגרים מולם הם מתמודדים. בין הארגונים ניתן למצוא את התאגדות העסקים הקטנים בישראל, איגוד הכל ארצי של חברות הניקיון והאחזקה בישראל, ענף הקלינטק וההייטק הישראלי, חטיבת היועצים העסקיים, ענף הנגישות בישראל, ועוד. ארגונים אלה מייצגים קשת רחבה של עסקים בענפי המסחר והשירותים בישראל.
  • שירותים עסקיים- הלשכה מציעה עבור חבריה בקהילה העסקית מגוון רחב של שירותים המותאמים לצרכי עסקים במאה ה-21, לרבות ייעוץ עסקי, בינלאומי, פיננסי, משפטי ושיווקי. אלו כוללים מועדון עסקים, מפגשים עם יועצים, מרכז למימון עסקי, סיוע בהלוואות וקרנות מימון, כנסים, סמינרים, קורסים בקמפוס עסקי ועוד.

    תחומי הפעילות של הלשכה מרחיבים את עולם אפשרויות העסקים ומובילים את החברים בה למקומות חדשים מבחינה אישית, מקצועית, כלכלית וחברתית. לשכת המסחר מהווה כתובת מכוונת ומסייעת, ומלווה את החברים בה לאורך כל הדרך. התאגדות החברים בה מייצרת שפע ושגשוג עסקי בעולם רווי תחרות, רגולציה ובירוקרטיה.


    לשכת המסחר הייתה ועודנה, לאחת מאבני היסוד של העיר ירושלים. מאז היווסדה כבשה לעצמה מקום של כבוד השמור לבוני ירושלים עם הקמת המדינה עשתה הלשכה לביצור מעמדה הכלכלי של ירושלים – כבירת ישראל. חברי הלשכה באמונתם, ביוזמתם, בנחרצותם ובמרצם הרב, הכשירו את ירושלים להיעשות למטרופולין, לעיר המפרנסת את תושביה בכבוד בכל ענפי המסחר, הכלכלה והמדע. חברי הלשכה נטלו חלק בכל מערכותיה של ירושלים, נתנו יד לבניינה והיו לשגריריה הנאמנים בהיכלי המסחר והסחר הבינלאומיים.

    חזונה של לשכת המסחר, הוא להמשיך בפיתוח, בקידום, ביצירה ובחיזוק של ההזדמנויות העסקיות העומדות בפתחן של המגזר העסקי והחופשי. להמשיך ולהוות כתובת מכוונת, מלווה ומסייעת עבור החברים בה, ולהפוך את העולם העסקי לכלכלה ניצחת, בישראל ובעולם כולו.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן