חדשנות בעסקים קטנים – יש חיה כזו? / הלה יאסדי

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

לאחרונה, אי אפשר להתחמק מהמילה חדשנות (באנגלית: Innovation). היא מופיעה בכל תחום בחיינו. כל תאגידי הענק דוגמת מייקרוסופט, סמסונג, ג'ונסון קונטרולס ועוד רבים וטובים מחזיקים במרכז את החדשנות. גם מוסדות הלימוד לא נשארו מאחור ומתחזקות את נושא החדשנות – אוניברסיטת תל אביב הקימה את StatrTAU – מרכז יזמות וחדשנות מטעם האוניברסיטה. וזהו רק קצה הקרחון – מרכז פרס לשלום מתעתד להקים מרכז חדשנות בשנת 2018, שהרי כולם יודעים שישראל היא אומת הסטארט אפ (דן סינור ושאול זינגר כתבו על זה ספר). ואם כל זה לא מספיק, קחו לדוגמה את מתופף להקת נירוונה, דייב גרוהל. כשסולן הלהקה המצליחה, קורט קוביין, הלך לעולמו, דייב המציא את עצמו מחדש והקים את להקת הפו פייטרס, שהיום יש לה מיליוני מעריצים ברחבי העולם ותוך כדי תנועה הוא הופיע בסדרת טלוויזיה, הוציא אינסוף אלבומים, ספרים ועוד להטוטים שהשאירו את הקהל שלו נלהב.

אז מהי בעצם חדשנות? באתר ויקיפדיה נכתב: "חדשנות היא יצירת ערך מוסף באמצעות פתרונות חדשים לצרכים קיימים, או באמצעות יצירת פתרונות לצרכים חדשים. פתרונות אלה מושגים על ידי פיתוח או שימוש במוצרים, תהליכים, שירותים או טכנולוגיות יעילים יותר מבעבר או על ידי רעיונות בשלים שמתאימים לשווקים, מדינות, או חברות שמוכנות ומעוניינות לקלוט אותם. חדשנות שונה מהמצאה, בכך שחדשנות מתייחסת לשימוש בשיטה או ברעיון טובים יותר, בעוד שהמצאה מתייחסת לתהליך ולאופן היצירה של השיטה או הרעיון".

חדשנות בעסקים קטנים? בטח שיש חיה כזו! אזי, היכן חדשנות ועסקים נפגשים?
עסק שימציא את עצמו מחדש כל הזמן, הוא עסק שלא רק שישרוד לאורך שנים, אלא גם יהיה עסק רווחי, משגשג ובעל ציבור לקוחות נאמן. על בעלי עסקים לחשוב כל הזמן על הסביבה המתחדשת שבה הוא קיים וכל הזמן לשאול את השאלות: האם אני נותן פתרון שמספק את הלקוח שלי? האם ללקוח שלי יש צורך שהוא עדיין לא יודע להגדיר וברגע שאמצא לצורך הזה פתרון הוא יהיה מוכן להודות לי על כך באמצעות תשלום? האם אני משווק את העסק באופן שעולה בקנה אחד עם החדשנות בעולם השיווק (לדוגמה: שימוש בכלים כמו פייסבוק, אינסטגרם, לא שולח לו "ספאם" אלא נותן לו מתנות המועילות לו)? האם אני קורא ספרות חדשנית שכל הזמן משאירה אותי קדימה ולא מאחור? וכיו"ב.

ספר, לדוגמה, צריך להיות מעודכן בצו האופנה, לבדוק אם יש טרנד חדש שהוא יכול להתמקצע בו, דוגמת טרנד תספורת חד הקרן שמאוד פופולארית לאחרונה. מנהל מפעל שמספק חלקי מוצרים, צריך לעקוב אחר התפתחות השווקים של לקוחותיו, כדי להבין איך להיות ספק החלקים הרלוונטי ביותר עבורם גם כאשר הם יתקדמו הלאה.

קחו לדוגמה את אסנת אלמליח, בעלת העסק "Emotion – להתרגש בתנועה עם אסנת אלמליח". אסנת מעבירה סדנאות ושיעורי ריקודי בטן בביתה ובסטודיו ברחובות. במסגרת התהליך שלנו יחד, אסנת ממציאה את עצמה מחדש ובוחנת אפשרות לשיתוף פעולה עם תאגידים בתחום סדנאות גיבוש והעצמה דרך הריקוד.

זכרו: צ'ארלס דארווין אמר: "זה לא החזק ביותר ששורד, גם לא האינטליגנטי ביותר. שורד הוא מי שיודע להתאים את עצמו לשינויים בצורה הטובה ביותר." עסק שיצליח הוא זה שיידע להתאים את העסק לשינויים ולהמציא את עצמו מחדש בהתאם לקצב ההתקדמות בעולם ולצרכי הלקוחות.

 

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

2 תגובות

  1. אבנר טובל הגב

    כתבה מצויינת שנותנת המון נקודות למחשבה גם בפן האישי לגבי החשיבה קדימה והסתגלות לחיים העכשווים תוך כדי הסתכלות קדימה .

  2. גוא הגב

    אכן הילה העלת נקודה מעניינת וחשובה.
    אין נכון יותר מחדשנות ותנועה כול הזמן.
    הכתבה עוררה בי השראה לגבי עסקים קטנים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן