כל כך קל וטבעי להיגרר אל האוטומט. מה שאנו יודעים, מה שאנו מחוייבים לו שם אנו מתמקדים. בסביבה ארגונית בדיוק סיימנו את תוכנית התקציב 2018, הגדרנו מטרות, יעדים, סיכמנו תשואות, רווחים כלכליים וטבלאות האקסל מוכנות. עד כאן הכל ברור ומדיד. מה עם התמריץ המרכזי שימנף את הישיגי החברה, יגדיל את רווחיה, ירחיב את תחומי פעילותיה וכמובן יבוא לקוחות חדשים? מה עם פיתוח מערכות היחסים והממשקים שבין העובדים?
ומה עם הדבר הכי חשוב בסביבה בה אנו מבלים את רוב שעות היום?
גם אם סיכומי השנה היו טובים, קשה לשמור על הישיגים ופרודקטיביות עם הממשקים הפנים ארגוניים עכורים.ואם זה המצב איפה התשומת הלב לפיתוח יחסי אנוש וממשקים בארגון? מערכות יחסים טובים בכלל וממשקים פנים ארגוניים טובים אינם נרקמים מעצמם אלא מתוך החלטה ומודעות לטפח את מערכת היחסים.מנהלים בעלי כושר מנהיגות יודעים זאת ומתעדפים פיתוח יחסי כחלק מהתוכנית השנתית של הארגון/מחלקה או משרד.
המודעות לפיתוח כלים לשיפור הממשקים
כמגשרת ארגונית אני רואה כיצד המודעות לפיתוח כלים לשיפור הממשקים הפנים ארגוניים גברה. בסדנאות לתקשורת גישורית שאני מעבירה בארגונים אחד הדברים שתמיד מפליא את כולם הוא עד כמה היחסים שלנו בארגון ומחוצה לו בעצם משתקפים כמראה ואינם בהכרח ממודרים לסביבת העבודה בלבד. אחת השאלות הנשאלות לקראת גיבוש סדנא לתקשורת גישורית בארגון היא "מה את יכולה לתת לנו בשעה וחצי?". שאלה זו מחזירה אותנו שוב לאוטומט של: אין זמן, צריך להשיג יעדים ולקדם הזדמנויות. אז אומנם סדנא במסגרת "Take Away " של שעה אינה ממש רלוונטית להשגת שינוי, אבל יום אחד כן. אכן ניתן לקבל כלים יעילים למימוש מיידי ולשיפר הממשקים בארגון ביום אחד בלבד. ומה עושים בינתיים? אז הינה כמה טיפים:
- תחילת בניית צוותים מגובשים על ידי הכרת אנשי הצוות שלך.
עד כמה אתם באמת מכירים את הצוות שלכם? את הקולגות שלכם? מה התחביבים שלהם? מה החלום שלהם? מה השאיפות שלהם? ממה הם מפחדים? מה הכי שנוא עליהם?
הקדישו זמן להכיר את האנשים העובדים אתכם בארגון.
- ההשפעה הכי גדולה שלכם על סביבתכם באה מפעילויות יומיומיות פשוטות
איזו דוגמא אתם מקרינים או משמשים עבור סביבתכם?
כיצד אתם מתקשרים עם סביבתכם?
לפעילויות פשוטות אלה משמעות והשפעה על בסיס יומיומי.
האם אתם מודעים לסגנונות התקשורת שלכם ושל סביבתכם? - תשאפו לתקשורת בעלת משמעות
מערכות יחסים מבוססות על תקשורת. חשוב לתקשר עם הסביבה מעבר לבדיחות, משימות ומטלות. חשוב לשאוף לתקשורת ברובדים עמוקים יותר כאלה המאפשרים ביחד להתגבר ולפתור קונפליקטים. תקשורת המקמת שיתופי פעולה וצמיחה הדדית.
- צאו מהמשרד כן חשוב גם מדי פעם לצאת מהמשרד. יציאה מהמשרד למטרות ישיבות או דיונים ושיחות חשובות לא רק מאפשרות חשיבה יצירתית אלא גם מפחיתה את כמות ההפרעות והסחות הדעת שקיימות במשרד. בכך בעצם משפרת את התקשורת בין האנשים.
למידע נוסף על סדנת תקשורת גישורית בארגון וגישור בסביבת הארגון מוזמנים ליצור עימי קשר. אשמח לשסייע.
מיכל יוגב
מגשרת מוסמכת בתחומי: גירושין, עסקים וארגוני.
ומעבירה בדנאות בתקשורת גישורית
מייל: michal@my-gishur.co.il
אתר: www.my-gishur.co.il
פייסבוק: my gishur