שיווק העסק בעולם הצילום / יוסי סודרי

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

כבעל עסק בכל בוקר אני חייב להמציא את הדרך שתיצור באזז להשגת לקוחות חדשים. בעקבות תהליך המודרניזציה בשנים האחרונות, האינטרנט הפך לאחד מהכלים היעילים לשיווק העסק. ועם זאת, השינויים של הטכנולוגיה הזו גורמים לקשיים רבים מכיוון שהם משתכללים ומתפתחים במהירות הבזק. ובעלי העסקים שלא ילמדו במהרה כיצד לעבוד עם הכלים החדשים, ימצאו את עצמם הרחק מאחורי המתחרים. דוגמה בולטת ורלוונטית במיוחד להיום ניתן למצוא בעולם 'הצילום'.

מכירים את המשפט 'תמונה אחת אחד אלף מילים'? בשנים האחרונות עולם הצילום חווה צמיחה ענקית בעקבות כניסת הטלפונים הניידים לשוק. תיעוד הרגע בצילום הסטילס הבודד נוצר בעבר לרוב ע"י צלמים מקצועיים ועם תהליך המודרניזציה הפך לפשוט וקליל עבור כל צרכן ובעל עסק. כיום, המשתמשים מצלמים אלפי תמונות בשנה ולראיה 7.5 מיליארד משתמשים בעולם שווים 14 טריליון תמונות בשנה!!


צילום שווה פרסום: הסטילס משך אל עולם השיווק עוד ועוד מפרסמים וזו הייתה רק שאלה של זמן עד שפונקציית צילום הווידאו תחדור אל השוק ותטרוף את הקלפים. השחקן החדש שנחת בשנות ה-2000 המאוחרות גרם למהפך. בעלי עסקים אשר הציגו סרטוני ווידאו שיווקים גילו כי כמות המשתמשים עלתה, ואיתה גם התנועה באינטרנט שעלתה ב- 69%. השינוי הדרמטי שצילום הווידאו יצר נבע מתוך העצמת התוכן. על פי המחקרים השונים, אם 'תמונה אחת שווה אלף מילים' אז 'דקת ווידאו שווה 1.8 מליון מילים'

ואם זה לא מספיק אזי בשנה האחרונה אנו רואים התפתחות נוספת בתחום הצילום. יותר ויותר בעלי עסקים נחשפים לצילום ב- 360 מעלו בעקבות הפרסומים הרבים.טכניקת צילום ה-360 הופכת את הגולשים מפסיביים לאקטיביים, מה שמוביל להגדלת נוכחות הגולש באתרי האינטרנט. כך למשל בסוף שנת 2016 החלו צילומי ה-360 להפוך לנפוצים יותר ויותר ונרשמה עלייה משמעותית נוספת בזמן שבו הגולש משייט באתר. צילום ב-360 מעלות הוא צילום של המרחב סביב המצלמה. משמעות הדבר שגם השמיים והרצפה וכל מה שמקיף את האובייקט נכנס לצילום.

על פי המחקרים השונים שנעשו בשנת 2017 בחרו מיליוני עסקים ברחבי העולם להציג את העסק שלהם באמצעות סיור וירטואלי המוטמע במפות גוגל. האפשרות לגישה קלה לתוך בית העסק (בצורה וירטואלית אומנם) עוזרת ללקוחות לבנות אמון ולתאם ציפיות בזמן חיפוש עסק מסוים. לדוגמא: חדר כושר אשר בוחר להציג צילום ב-360 מעלות מאפשר לצופה לראות במו עייניו את מה שהוא מקבל ועוזר לו להחליט באותו הרגע האם להירשם ולא לחכות עד להגעת המקום. כך גם כל עסק שיש לו משרד ויש לו מה להראות בעסק. בארצות הברית, מסעדות בניו יורק מדווחות על גידול של 30% בהזמנות כתוצאה משימוש בצילום -360 מעלות סיור וירטואלי. (גוגל 2014) והתברר כי הצילום ב-360 מעלות עוזר ללקוח אחד מתוך שלושה לקחת החלטה בבחירה בעסק הנכון עבור המחפש. (גוגל 2015)

לסיכום, צילום יעזור לכל בעל עסק לשווק את העסק לקהל רחב יותר. לא משנה אם הצילום: וידאו, סטילס או 360. לכל אחד יתרון אחר. צילום סטילס מאפשר להעביר מסר מהיר בחלקיק השנייה כמעט ללא מגבלה. צילום וידאו מאפשר ליוצר להעביר מסר בזמן מוגדר לסרטון עצמו. וצילום ב-360 מעלות מאפשר לראות את החלל כמעט ללא גבולות או לוח זמנים ומאפשר לצופה להיות חלק פעיל בחוויה של הצפייה. החשוב הוא לדעת מה מתאים לצרכי העסק ולשייך אותו לשינויים בסביבה העסקית.

*כותב שורות אלו הינו בעלים של סוכנות לצילום הראשונה בישראל המוסמכת על ידי גוגל.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן