עשרת הכללים לניהול עמוד הפייסבוק שלכם / דפנה רייף

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

אין לי ספק כמנהלת מדיה דיגיטלית כי אחת מההחלטות הטובות שעשיתם למען שיווק העסק שלכם היא להיות חלק מהרשת החברתית הגדולה בעולם – הפייסבוק. כיום בשנת 2017 למעלה מארבעה מיליון ישראלים מעבירים שם את זמנם ולכן לעסקים בגדלים שונים, ההצטרפות נחשבת לבחירה מצוינת.

ועם זאת ישנם כללים שונים שלא כולם מודעים אליהם או משחקים לפיהם ולכן צריך לשים לב אליהם. אחד מהם שיכול רק לעזור לעצמאי – לנהל דף עסקי לחברה אינו דומה בשום צורה לניהול דף פרטי ומי שלא מציג את הדף שלו בצורה מקצועית ונכונה יכול להיפגע הן מאנשי הפייסבוק והן מהגולשים שלא ירצו להיות חלק מהדף ולהצטרף ל"חווית העסק" בדף הפייסבוק של העסק.

לכן כתבתי לכם מספר הצעות שלפיהם אתם יכולים לשפר את הנראות והטכניקות שלכם לשימוש הדף העסק בפייסבוק:
1. הפרידו את הדף העסקי מהדף הפרטי – בעל עסק יקר סעיף זה הינו החשוב ביותר. כבר שמענו סיפורי זוועות על בעלי עסקים שלא הפרידו את התוכן בין הדף הפרטי לעסקי ונסגרו אחד אחרי השני. אומנם פייסבוק הינה רשת חברתית אך היא שומרת על כללים ודואגת להעניש כשצריך. לכן, אל תפרסם בדף הפרטי שלך יותר מדיי פוסטים עם תוכן שמזכיר את העסק שלך. הפרסום מסוכן ולא יעזור לך כלום ברגע שהם יקבלו החלטה להענישך.

2. הגדירו את התפקידים בדף – לנהל דף עסקי דורש המון זמן ויכולת טכנית ולכן לא כל בעל עסק יכול לעשות זאת לבד. ישנם בעלי עסקים שמעדיפים שאחרים יעשו זאת בשבילם ואם אתה בכל זאת בוחר לעשות זאת עם העובדים שלך שים לב בהדרות לאפשרות

3. צרו אסטרטגיה לפני הפרסום – מטרת פרסום הפוסט יכולה להיות שונה מפעם לפעם. לכן, שב וחשוב לפני שאתה מפרסם את הפוסטים. שאל את עצמך האם אתה מפרסם את הפוסטים בכדי לקבל חשיפה, לגוון את הדף או להביא לקוחות חדשים? נסה ליצור סביבך פוסטים מעניינים ולא משעממים שיגרמו לגולשים להגיב.

4. הכניסו בתמונת הפרופיל שלכם את הלוגו של העסק שלכם – כאשר אתה פותח דף עסק חשוב מאוד שתכניס את הלוגו כתמונת פרופיל. הלוגו יבדל אותך משאר התמונות שיעלו בציר הזמן וכך אנשים יזהו אותך כעסק. לא תמיד בעלי עסקים דואגים להכניס לתמונת הפרופיל בדף העסקי את הלוגו ולכן לא מזהים את הדף העסקי שלהם.


5. מלאו את קטגוריית ה'אודות' בצורה מפורטת ומובנת – האודות הינו כלי מאוד חשוב לכל בעל עסק. כאשר לקוחות פוטנציאליים נכנסים לקטגוריה זו הם מעוניינים ללמוד על בעל העסק. כיום בעולם הדיגיטלי בעל עסק חייב להשתמש בכל היתרונות הדיגיטליים שיש לו בכדי שהלקוחות 'יכירו' אותו בצורה מדויקת יותר. המון בעלי עסקים נופלים בכתיבה ב'אודות' מכיוון שהם לא רושמים מהם המוצרים שלהם ומהו השירות אותו הם נותנים ובכך הלקוחות מדלגים הלאה ועוברים לדפים אחרים.

6. שימו לב לעלות פוסטים ללא שגיאות כתיב – לא פעם קורה לבעלי עסקים שהם מעלים פוסטים עם שגיאות כתיב. נכון כולנו בני אדם וכל אחד יכול לטעות אך שגיאות כתיב יכולות לגרום גם להרחקה ולהבנה כי "אם הלקוח העלה פוסט והוא לא משקיע בו ועושה ממנו צחוק איך אני אזמין ממנו את השירות שלו?". תופעה זו נובעת לרוב ממהירות הכתיבה ולכן לפני העלאת הפוסט, עברו שוב על הכיתוב ובדקו כי אין לכם טעויות.

7. העלו תמונות/ וידאו לפוסטים שלכם – ישנם כלים טכניים שיעזרו לכם ליצור עניין וויראליות גבוהה יותר ברשתות החברתיות. אחד מהם הם לעלות התמונות וסרטונים. סוג זה של תוכן תופס לנו את העין מהר יותר וגם אם אנו מקבלים מאות מסרים ביום, תמונות וסרטונים נחשבים למסרים בולטים יותר ויכולים לגרום לנו להישאר זמן רב יותר הפוסט זמן ארוך יותר ומחקרים רבים מראים כי רוב הסיכויים שהוא יגרום לנו לאינטראקציה טובה יותר אל מול הכותב.

8. החזירו תשובות תיבת הדואר הנכנס בדף – לא פעם ולא פעמיים בעלי עסקים לא יודעים שהם מקבלים הודעות. שימו לב ובדקו פעם ביומיים שתיבת הדואר נכנס שלכם ריקה. ובמידה ולא השיבו הודעות לגולשים וצרו איתם קשר באופן פרטי בכדי שיקבלו את היחס המגיע להם.

9. למדו מהמתחרים – לפעמים כבעלי עסקים אנו חסומים ולא יודעים היכן להתחיל ומה התוכן שאנו צריכים להכניס. לפעמים לטייל ברשתות החברתיות וללמוד מהמתחרים ומדפים אחרים איך להתנהל ומה התוכן שיותר עובד או פחות יכול לעזור לאסטרטגיה שלך כבעל עסק שמפרסם את העסק ברשתות החברתיות.

10. פעם בחודש בדוק את הנתונים – כמו כל מערכת שעסקים מפרסמים את המוצרים שלהם גם בעולם הפייסבוק מומלץ למדוד את החשיפה, כמות הלייקים וההודעות שמקבלים מהגולשים.
הבדיקה שעושים היא לא למטרת ביקורת או ירידה עצמית אלא היא למטרת לדעת מה עובד ומה לא? האם שווה לפרסם או לא? ברגע שתבדקו לעומק ותעברו על הנתונים שלכם כך תוכלו לחזור בצורה שונה על הפרסום שלכם.

זכרו כללים אלה הם המלצה בלבד. אינכם חייבים להשתמש בהם אך מומלץ מאוד שתיישמו אותם. בהצלחה!

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

תגובה אחת

  1. מעיין גלבוע הגב

    אין על הטיפים והדיוק שלך!
    כל הזמן מחדשת ומרעננת

    תודה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן