מחלום למציאות / אלינור לוין

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

מתי הפעם האחרונה שהגשמתם חלום? לאלינור לוין זה קרה פתאום באמצע החיים. כיום היא אומנם שכירה ועצמאית אך, העסק שהיא הקימה בידיה פורח ומאגר הלקוחות שלה הגיע כבר לעשרות אלפים.

הסיפור של  Elinor Levin Marketing Boutique הוא סיפור שמתאים לעולם החדשני. אלינור היא העובדת השכירה שהשגרה שיעממה אותה וביום אחד החליטה שמגיע לה שיהיה גם לה עסק! "היה לי חלום, לפתוח עסק עצמאי ולמכור את יצירותיי, רציתי לקבל פידבקים טובים ובעיקר להיות ה"בוסית" של עצמי. אני עובדת כשכירה בחברה מאוד מתוקה ונהנית מכל רגע. בנוסף לעיסוקי אני גם אמא ורעיה". עד כאן נראה כי הסיפור הוא רגיל, נכון? אז איך האישה "הקטנה" מישראל הפכה ל"מאגר הזהב" של מנהלי החנויות ברשת בחו"ל?

"החלטתי ללמוד צורפות כתחביב. במהלך השיעורים הכרתי עצמאיות שבבעלותן חנויות באתר ה-Etsy . הן מכרו תכשיטים לחו"ל וכאן הקסם החל. למי שלא מכיר אתר זה מתמחה במכירת עבודות יד של אומנים, פריטי וינטאג' וחומרי יצירה. בשונה מהאתר שכולם מזמינים ממנו- Ebay. ולאחר זמן קצר החלטתי שגם אני יכולה לפתוח חנות! דמיינתי שכל שעלי לעשות: לצלם, להעלות פריטים, לתרגם בגוגל והופ! לפרסם ולהמתין שיזרום הכסף לחשבון……". להזכירכם גברת לוין הייתה גם שכירה ודווקא מהמקום הזה האמביציה שלה הפכה לגבוהה, מה שגרם לה להשקיע שעות נוספות בחיפושים למדריכים להפעלת החנות באתר: "האמנתי כי אם מדובר על חנות וירטואלית שקיימת באינטרנט ההשקעה לא תהיה גדולה והרווח יהיה מהיר. התחלתי מקטן: העליתי לאתר את הפריטים שאני הכנתי במו ידיי והצעתי אותם למכירה למרות שהאנגלית שלי לא הייתה להיט. בזמני הפנוי שוטטתי ב-Etsy וניסיתי להבין מה אני יכולה לעשות בכדי להביא מכירות לחנות ומהו הכלי שבו אשתמש בכדי שבעלי החנויות יכירו את החנות שלי ויזמינו ממני את הפריטים. היה לי מאוד חשוב לעקוב אחרי החנויות המצליחות באתר וללמוד מהתנהלותן".

כמובן לאלינור היו רגעים לא קלים לאורך כל התקופה שקיבלה את ההחלטה לפתוח חנות באתר ולא פעם הסביבה הקרובה לא הבינה מה היא עושה שם מול המחשב: "בעלי טען שאני מבזבזת את זמני לריק וכסף גדול לא ייצא מזה וחבל על ההשקעה והזמן היקר. כמובן היום הוא מדבר אחרת". בהמשך אלינור הכירה את הפורום הישראלי של אתר Etsy ולמרות שהייתה בטוחה כי משם הדרך תהיה קלה ומלאת עזרה מהגולשים האחרים היא גילתה שדווקא שם הכל קרה הפוך: "נכנסתי לפורום של אטסי בישראל, התייעצתי עם מומחים. פרסמתי את חנותי בפורום וביקשתי ביקורת (בונה) ופתאום נזרקתי בבעיטה ללא הסבר. רק אמרו לי חד משמעית לסגור את החנות ושאין לי מה לחפש בזירה זו". ועם זאת, כל מה שאמרו לה לא עזר והיא המשיכה ל"טייל" באתרים השונים ולחקור עד שגילתה את האפשרות "לקדם את החנות באמצעות קבוצות באטסי חינם. קבוצות קידום למי שלא יודע הינן קבוצות של בעלי חנויות שלכולם מטרה משותפת לקדם את החנות של השני" .

חשוב לציין, שהתקציבים שהיו בידה היו נמוכים מאוד ולמעט ייצור פריטים היא לא בזבזה את כספה. אך עם בסיס נכון והשקעה נבונה לאט לאט ההזמנות החלו להגיע "לא רציתי לשלם לבונה אתרים שיבנה לי את האתר או צלם שיצלם לי את הפריטים שיצרתי. לאורך תקופה ארוכה הרגשתי כאובדת עצות ועדיין לא ויתרתי. התחלתי להשתתף במשחקי קבוצות הקידום והבנתי דבר אחד קטן: בכדי להתחיל למכור, החנות שלי חייבת לבלוט. התחלתי לעשות לייקים לבעלי חנויות אחרים ברשתות החברתיות בכדי שיעקבו אחריי בחזרה. וכך הגדלתי את מספר העוקבים שלי בצורה משמעותית. האמנתי כי לכל עוקב שלי יש עוקבים משלו – ובזכות כך אצליח להביא חשיפה של עוד אנשים ולקוחות פוטנציאליים".

האמא שאהבה להנהיג ולקבל החלטות לאורך כל הדרך האמינה שהיא יכולה לחלוף על פני אתגרים: "פתחתי את הקבוצה הראשונה שלי, התחלתי להזמין חנויות, צרפתי חברה טובה שעזרה לי בתחילה עם תרגום פוסטים באנגלית, גייסתי לידרים (סגנים שלי שעוזרים) דוברי אנגלית על בוריה, והללו עזרו לי מאוד בפתיחת משחקי קידום חדשים ובשמירה על הסדר והארגון בקבוצה, כולל הוצאת בעלי חנויות שלא שיחקו בהגינות במשחקי הקידום. כמות המעריצים בחנות גדלה, כמות העוקבים גדלה, והחנות החלה לתפוס תאוצה. החלו להכיר אותי בתור הקפטנית. הפכתי להיות חשובה. בלטתי. פעלתי בכל הדרכים הכשרות (והחינמיות) על מנת לבלוט ומאמצי העלו פרי".

בשנה הנוכחית אלינור מנהלת ארבע קבוצות עם יותר מ-16,000 בעלי חנויות ב-Etsy. המקדמים אלו את אלו ללא עלות בתוך האתר ומחוצה לו ברשתות חברתיות. במקביל לקבוצות שבבעלותה, היא נחשפה לרשתות חברתיות, ומצאה שבחו"ל אנשים מאוד אוהבים לקדם את מרכולתם במדיה החברתית. שם הם אוהבים להעלות תמונות יפות של פריטים, להשקיע בנראות המוצרים. ועל כך היא מגיבה: "וזה מאוד נחמד ואפילו כיף. לא מזמן פתחתי דפים בכל הרשתות החברתיות. אחת ההחלטות החשובות שעשיתי היא שייצרתי לי עוקבים בכל מקום (כמעט). רוב העוקבים שלי הם מחו"ל וכמות הישראלים העוקבים מעטה ביחס לאחוזים של עוקבים מארה"ב ואירופה. בהתאם לתכלית – הגדלת ויראליות ללקוחות הפוטנציאלים הנמצאים מעבר לים".


בנוף בעלי העסקים הסיפור של אלינור הוא ההוכחה שההשקעה משתלמת והפירות יגיעו: "עבדתי ימים שלמים להביא עוקבים, הקמתי עמודים ברשתות החברתיות, קהילות, קבוצות, לוחות, ואני שמחה לבשר שהיום אני בהחלט מובילת דעה, יש לי אלפי עוקבים בכל רשת חברתית כמעט. בחרתי להשקיע ברשתות שאני אוהבת, שבהן אני מרגישה הנאה, ושמאוד פשוט לעבוד עימם.


אז למה ואיך זה מתקשר לנושא "סיפור הצלחה – הגשמה מחלום למציאות"? על כך 'הקפטנית' עונה: "אני לא יודעת אם הייתי מגדירה את עצמי סיפור הצלחה, אני פשוט מישהי שלא ויתרה, ופרצה קיר חסום עם קונגו..את עבודתי אני מאוד אוהבת, ומאד נהנית לקבל פידבקים טובים, אני מרגישה נפלא כאשר אני פוגשת את אותם לקוחות שוב ושוב. ובעלי כבר לא מתלונן על כך שאני מבזבזת את זמני. בנוסף, החלטתי שאעזור לבעליי חנויות אחרות לקדם את הפריטים שלהם. כי להם אין זמן, הם אוהבים בד"כ רק לייצור ולא לכולם יש את הזמן או את הידע או את החיבור למערכות המחשוב בכדי לקדם את החנות שלהם. חלקם מנסים לעשות זאת לבד, וחלקם מעדיפים להעביר את "רוע הגזרה" של הפרסום והשיווק למישהו אחר. הרמתי את השרביט וכיום אני מקדמת חנויות (רובן מחו"ל) המוכרות באתרי אטסי, אייבי, אמאזון ואתרים פרטיים (לדוברי אנגלית) ברשתות חברתיות במחירים שווים לכל נפש".

 

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן