יום עסקים שמח – לא לעסקים הקטנים / דקלה אבוטבול יו״ר התאגדות העסקים הקטנים

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

רצינו לומר תודה על יום העסקים הקטנים. זה לא מובן מאליו שעורכים עבור מגזר שלם יום שכל כולו מוקדש להעלאת המודעות למה שקורה במגזר. המון חברי כנסת בפריסת כנסים מפוארת, בנקים מככבים בחסויות, הפקות מרשימות של פרסומות, ידוענים בהרצאות תוכן … חגיגה שכל כולה מאדירה ומפארת את מי שמאוד רוצה להיות מזוהה עם המגזר הזה, אבל חוטא בטיפול בו יום יום.

זה לא מגזר שהולך לכנסים, רובו עסוק בהישרדות. זה לא מגזר שמבין את כל ההמולה סביבו, לא מבין עד כמה הוא חשוב ולא ממש מבין איך היום הזה בכלל משרת את הבעיות והתסכול היומיומי שהוא חווה מול מי שמוזמן לנאום בעשרות כנסים במהלך כל השנה אודות המצוקות של מגזר העסקים ואיך הן רק מעמיקות משנה לשנה… העסקים הקטנים בישראל, הם המחוזרים על ידי הבנקים, הפוליטיקאים ובכירי הרשויות שמתעמרות בהם יום יום ומתילות עשרות תקנות בלתי אפשריות עם תהליכים בירוקרטיים אינסופיים וקנסות … הם אלה שמחבקים היום את העסקים הקטנים.

(צילום: ויקיפדיה)

ביום הזה הם כולם מבינים את החשיבות של המגזר הזה שמייצר מעל 2.5 משרות במדינת ישראל. מגזר שאחראי על כלכלת ישראל כמעט במלואה. מגזר שרק בשנתיים האחרונות יוקרו עלויותיו בכ-30 אחוז בגין חקיקה מפלה אשר פגעה משמעותית ביכולת שלו לנהל עסק באופן תקין. מעטים מבעלי העסקים שיאמרו שלנהל עסק בישראל זו משימה אפשרית. המחיר הכל כך גבוה שבעל עסק נדרש לשלם בעד התרומה הכל כך חשובה שלו למדינה ,היתה אמורה לפחות לזכות אותו בכמה נקודות של חסד בתקופות קצת יותר קשות שם הוא בהחלט צריך קצת תמיכה והבנה מצד הבנקים והרשויות שמיד דואגות להעמיק כל קושי לבעיה של ממש.

בפגישתי האחרונה עם נציג בכיר מטעם האוצר, הצגתי את הקשיים האמיתיים במטרה להוביל לשינוי מספר תקנות אשר העסקים נדרשים לקיים עוד משנת 74. התגובה שלו היתה מוכנה מראש..: ״למה בחרת להיות בעלת עסק אם כל כך קשה לכם?״
עניתי לו ,כנראה בשונה מכל מה שענו לו עד היום: ״לא בא לי להתנצל על בחירתי להיות בעלת עסק, לא בא לי גם להסביר ובטח שלא באתי לקבל מדליה על תרומתי העצומה לכלכלת ישראל". אני לא באה ממקום חלש וגם אם הייתי, ודאי לא הייתי באה לכאן לבקש עזרה.

אני בעלת עסק, מעסיקה ויצרנית של מעל 200 מקומות תעסוקה, כמוני יש עוד 520,000 בישראל. אתם חייבים להקשיב לנו, אתם אמורים לשרת אותנו, לא הפוך. במשך יותר מידי זמן, המגזר הזה לא פעל ביחד ונתן לבעלי אינטרסים לייצג אותו ולפגוע בו בכותרת של ״עזרה״. להיות בעל עסק זה אחד המקצועות המורכבים והקשים שיש והמגזר הזה הוא כשרוני, איכותי וחכם בצורה בלתי רגילה והפעם החלטנו להפסיק לשרת את ריביות הבנקים, חברות האשראי, כל עושי הכותרות על חשבוננו תוך הטעייה מוחלטת של בעלי העסקים …״

אסיים בציטוט נוסף מתוך פגישה עם אחד משלושת האנשים החזקים בישראל, אדם שממונה על הרווחה של כולנו, גם העצמאים.
מי שאמור לחתום בימים הקרובים נגד צו הרחבה שיפגע בצורה אנושה בעסקים הקטנים, תוך ידיעה מוחלטת שהוא חותם על ״קומבינה״ שתשרת את האנשים הלא נכונים ושוב על חשבון העסקים הקטנים. ״לא באתי להציל את המדינה…״ כך הוא בחר להגיב לאחר הסבר מעמיק של הנזק שהוא עתיד להיות שותף לו.

אז יום עסקים שמח!
מאיתנו – העסקים שתסלחו לנו אם לא נשתתף בחגיגות,יש לנו לשלם לכל הרשויות היום…..(15 לחודש )

הכותבת הינה בעלת עסק ,יו״ר התאגדות העסקים הקטנים, יו״ר הוועדה לעסקים לשכת המסחר ירושלים.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

תגובה אחת

  1. יפה כהן הגב

    כ"כ מדויק!!
    ושאפו על התגובה שלך לשאלה-אז למה את עצמאית??
    זאת שאלה שתמיד נדמה
    לך שהתשובה עליה היא אולי לא לגיטימית, כמו פשוטו כמשמעו רוצה את העצמאות הכלכלית שלי, בקצב שלי תוך שמירה על הערכים שחונכתי עליהם.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן