הישרדות – גירסת העסקים הקטנים / רון קופמן

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

מה זה עסק קטן? הוא אולי קטן לדעתם של פקידי השומה, מע"מ, ביטוח לאומי, ועוד שותפים מכורח החוק – אבל בשביל הבעלים הוא עסק עצום בגודלו. כי העסק הזה, הוא כל עולמו והוא מאפשר לו את חופש העיסוק.
לא מנהלים נרגנים על הראש, לא החשש המתמיד משינויים בשוק התעסוקה, או מצבו הכספי של העסק שהוא שכיר בו. אם הבעלים של העסק הקטן מפעיל אותו באמצעות התובנות העסקיות המקובלות, הוא גם מרוויח וגם אדם חופשי. ולחופש כידוע אין מחיר.
אבל הסיכוי של עסק קטן לשרוד, במציאות העסקית בישראל ובעולם בכלל, הוא קטן מדי, כמעט בלתי אפשרי.

רשתות שיווק עם כוח קנייה עצום מיצרנים וספקים גדולים גם הם, שמפעילים את כל כוחם לחסל כל תחרות, מחסלים גם את המגזר ההולך ונעלם של עצמאים קטנים. השלטון בכל מקום בעולם לא נאבק בשביל אותם עצמאים ועסקים קטנים, הם מהווים מטרד לרשויות המס ורשויות האכיפה, וכמובן לאיגודים המקצועיים, שמעוניינים בדריסת רגל בחברות גדולות, שמתבטאת גם בהכנסה ממסים על העובדים של אותן חברות. כפועל יוצא עוסקים מורשים, שברובם אינם סוחרים שמפעילים חנויות, הם למעשה פועלים ששכרם משולם באמצעות חשבונית, ולא תלוש שכר. אין להם שום עצמאות כלכלית וברוב מוחלט של המקרים אין להם שום הגנה במקרים של פיטורים וכיו"ב.

עסקים קטנים, המטרד של רשויות המס והאכיפה

בעוד עשור, אולי פחות, ייעלמו גם החנויות של סוחרים קטנים. אולי יישארו סנדלרים וחייטים. אפילו נותני שירותים כגון שרברבים, חשמלאים ומכונאים ייעלמו מהנוף לגמרי. רק צריך החלטה של חברות הביטוח השונות לא לכבד חשבוניות של נותני שירותים שונים, ואין יותר כיסוי ביטוחי. מי יסכן את פוליסת הביטוח בביתו או מכוניתו, כדי לקבל שירות אישי וטוב יותר? אם לא יהיה לו החזר מהחברה המבטחת? אף אחד.

אי לכך ובהתאם לזאת, כל שנותר לעצמאי קטן בכל תחום, זה להגיע להסכם קבלני עם החברות הגדולות ולייצג אותן, כתנאי להישרדות. לא אוהבים את השיטה? חבל, אבל זה מה שיש. תסתגלו.

הכותב הינו עיתונאי, מגיש ופרשן ספורט ישראלי.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

תגובה אחת

  1. דוד קסירר הגב

    לא מדויק.
    עסק שיצליח ולא משנה מה גודלו, הוא עסק שמביא ערך אמיתי לצרכן / לקוח.

    עסקים קטנים יכולים להצליח אם ילמדו לתת את מה שעסקים גדולים ורשתות לעולם לא יוכלו לתת – יחס אישי, פתרונות תפורים לפי מידה, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ועוד.
    יש לא מעט לקוחות וצרכנים שמאסו ברשתות הגדולות בדיוק מהסיבות האלו או נכון יותר מחסרונן והם מחפשים את העסק הקטן שיהיה קשוב וידע לתת להם את הפתרון המתאים להם.

    לסיכום, התחרות בעסקים הגדולים וברשתות לא צריכה להיות במגרש הביתי שלהם אלא במגרש הביתי שלנו על-ידי הקניית ערך שארגונים גדולים לעולם לא יוכלו לתת.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן