האם זה אמיתי? מיסוי של 56%!!! / רו״ח אמיר קינן

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

בישראל שוהים כיום כ-50,000 מבקשי מקלט (אריתראים וסודאנים). אלו השוהים בארץ מס' שנים הקימו משפחות ונראה כי הם משתלבים בחיי התעסוקה בישראל. אזרחי ישראל פוגשים בהם בחברות ניקיון, מסעדות, בתי מלון ובעבודות שאף ישראלי לא מוכן לעבוד בהן.

נושא מיסוי מבקשי המקלט עולה בכל יום בחדשות ובכותרות בעיקר בהקשר לדרישה לתשלום היטל עובדים זרים בשיעור של 20% ממשכורתם. רק לאחרונה בעתירה האזרחית נגד ההיטל שהוגשה לבית המשפט העליון, ציין בית המשפט כי: ״ …הם בני אנוש שישראל הכירה בנסיבותיהם הקשות בהחליטה שלא להרחיקם ובתקופה זו עליהם להתפרנס כדי לא להתדרדר לפשע ….״. אולם נראה כי אלו היושבים מעלה, הן המחוקק והן הפקידות במוסדות הממשלה – אינם מבינים את אלו היושבים מטה והשתת המיסים על הפליטים רק החלה. שהרי, הנה התבשרנו כי החל מה-1 במאי 2017 חייב העובד להפקיד סכום של 20% ממשכורתו כשבנוסף המעסיק מפקיד סכום של 16% ממשכורתו בפקדון בידי המדינה שיועבר לידי הפליט ביום עזיבתו את הארץ וזאת בלי קשר להיטל .

השאלה הנתבקשת – האם זה אמיתי? מיסוי של 56%? ועוד לפני חשבון מס הכנסה וביטוח לאומי בשיעורים הרגילים?! נראה כי בעל הבית השתגע!!

האם מחוקקי החוקים וההוראות מבינים את משמעות ההוראה בטרם חוקקו? נראה כי כוונתם לעודד את הפליטים לעזוב את הארץ. אך זו משאלה שלא תתגשם. לאן הם ילכו בדיוק? אלו פליטים שברחו מרדיפות שלטון, מלחמת אזרחים, מאורעות של רצח עם ומעשי זוועה אחרים שאילצו אותם לעזוב את בתיהם ואת מולדתם, ולחפש הגנה בארץ ישראל. ועם זאת מה כן יקרה? אחד משלושה תסריטים הבאים:

עליה מטאורית בעלויות השכר של העובדים הזרים ביחוד לאור העובדה שהעובד הזר לא יסכים לפגיעה בשכר הנטו שלו לטובת פיקדון בידי המדינה, שיביא לעליית מחירי השירותים וכמובן השפעה ישירה על יוקר המחיה – מה שיגרום לאזרחי ישראל לשלם וכן לסגירה וקריסה של עסקים בהם מועסקים פליטים מה שיגרום לאי מציאת עובדים אחרים לעבודות אלו. גל פיטורין גדול של עובדים שיפלט לרחובות ובכך לא ישתלם לאף מעסיק להעסיקם. והתוצאה: 50,000 פליטים ללא תעסוקה וההמשך לדמיון האישי של כל אחד.

לסיכום: הכוונות טובות, הביצוע הרבה פחות. מי שחשב שמחר הפליטים יעמדו בשורה בנתב"ג בכדי לחזור למולדתם בעקבות הפקדון יקבל עליית מחירים, אזרחים מובטלים וקריסת עסקים ופשע.

הכותב הינו רו״ח אמיר קינן , ממונה תחום מיסוי חברות בפורום המיסים של לשכת יועצי המס.

בתגובה לכתבה נשיא לשכת יועצי המס, יוע״מ ירון גינדי: ״הניתוק של הפקידות ומקבלי ההחלטות מהמציאות הכלכלית והחברתית כבר עברה כל גבול. ההשלכות של ההחלטה החדשה גורמת לזעזוע גדול במגזר העסקי שתלוי, בעל כורחו, בהעסקת המסתננים, בעלי העסקים כבר לא יודעים מאיפה תבוא מכת המחץ הבאה, והמכות מגיעות אחת אחרי השנייה בשרשרת ודווקא מהמדינה שתפקידה לעודד את המגזר העסקי, רק שבמציאות היא (המדינה) פועלת בנחישות כדי להציר את צעדיהם ולהשית עליהם עוד ועוד עלויות ובירוקרטיה ורגולציה חונקת, עד מתי?״

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן