בשוק התחרותי , המשימה הראשונה של כל בעל עסק לזהות איומים פוטנציאלים על הכנסותיו ולטפל בהם.
השינויים והחידושים בשוק מהירים ועסקים נמצאים בפני אתגרים לעיתים קרובות יותר .
הטכנולוגיה בימינו מתפתחת בקצב מסחרר , התחליפים הזולים המיובאים מחו"ל מביאים עסקים רבים למצב של הישרדות .
למרות האיומים הגדולים , רב בעלי העסקים נמנעים מלטפל בבעיה באופן ישיר . משהו בטבעו של האדם גורם לנו לחשוב שחיי נצח הם אמתיים , ואם העסק מרוויח וזורם טוב ככה זה יישאר לנצח .
אז איך עושים את זה ?
1. ראשית תפסיקו לקחת את עסק כמובן מאליו , תכירו בעובדה שהשוק יכול להשתנות לרעתכם ברגע.
2. " מודיעין עסקי " דע היטב את מתחריך , ברמת המחירים , ברמת מה הם נותנים ללקוח מעבר , איך נראה העסק שלהם . ובכך תוכל למצב את עצמך טוב יותר ממתחריך.
3. מקצועיות וערך מוסף – תמיד להקפיד על מוצר איכותי , עומד בסטנדרטים ובתקנים , על שירות טוב . ועל מה הערך המוסף שלכם ללקוח , משהו שהוא היתרון היחסי שלכם על פני המתחרים.
4. חדשנות – תחשבו יצירתי על משהו מרענן , חדש . נראות מוצר , עיצוב , משהו שיהפוך את חווית הקניה למרעננת יותר . אנשים תמיד אוהבים לנסות דברים חדשים , ובכך תבדלו את העסק שלכם מהמתחרים.
5. הגדרת יעדים שאפתניים – כשיש יעדים שאפתניים לארגון , עובדיו ומנהליו יתאמצו ויעשו את מה שדרוש כדי לעמוד ביעדים אלה , יעדים מחזקים במידה ניכרת את סיכויי הארגון בטווח הארוך .
ואל תשכחו " רק החזק שורד " …… בהצלחה שנה טובה.
מאת חן אהרוני , מהנדסת תעשייה וניהול יועצת עסקית