עלות תפעול הפנסיה תועבר מהעובד למעסיק

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בקהילה העסקית שלכם

כזכור משרד האוצר הפריד את השירותים שהמעסיק מקבל מהשירותים שהעובד מקבל וקבע שרק המעסיק ישלם בעבור שירותי התפעול שהוא מקבל מהמתפעל להלן הודעת משרד האוצר:

בתמונה: כנסת ישראל. צילום: ויקיפדיה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לקדם את הרפורמה שיזם אגף שוק ההון במשרד האוצר להפחתת עלויות החיסכון הפנסיוני. המשמעות היא חיסכון של עשרות אלפי שקלים לחוסך עד גיל הפנסיה שר האוצר, משה כחלון: "הגיע הזמן להשיב לאזרחים את כספי הפנסיה שנלקחו מהם במהלך השנים. הרפורמה מצטרפת לשלל הצעדים שאנחנו עושים בכדי להוזיל את הוצאת הביטוח הפנסיוני של האזרחים. הרפורמה שהוסכמה תגדיל את החיסכון הפנסיוני של כל חוסך על ידי הקטנת התשלום על דמי הניהול. מדובר בנדבך מרכזי במאבק של כולנו להפחתת יוקר המחיה בישראל".

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לקדם את הרפורמה להפחתת עלויות החיסכון הפנסיוני לאחר שהושגו הסכמות בין הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש, בסיועו של יו"ר ועדת הכספים של הכנסת משה גפני. במרכז ההסכמות, נקבע כי המעסיקים יישאו בעלות תפעול ההסדר הפנסיוני של עובדיהם.

ההסכם קובע כי סוכן לא יוכל לבצע תפעול עבור מעסיק, אלא אם יבחר מוצר ברירת מחדל לעובדים חדשים במסגרת הליך תחרותי ועל בסיס עקרונות שיקבע אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון. כמו כן במקרה כזה המעסיק יעביר לבעל הרישיון הפנסיוני תשלום בשיעור של 0.6% מההפרשה החודשית לביטוח הפנסיוני של העובד ולכל הפחות 10.5 ש"ח לעובד לחודש. התשלום לעובד יופחת במלוא גובה עלות התשלום. המשמעות של סעיף זה היא חיסכון של עשרות אלפי שקלים שיתווספו לקרן הפנסיה של העובד.

עוד נקבע כי לכל עובד תהיה זכות מלאה לבחור את בעל הרישיון וזאת בנוסף לזכותו לבחור את הגוף המוסדי שבו תנוהל התכנית הפנסיונית שלו. בנוסף, נקבע כי לקוח שיזם פניה לגוף מוסדי אינו נדרש לייעוץ, אלא במקרים ספציפיים שיפורטו בהוראות שתקבע הממונה.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "הרפורמה תגדיל את החיסכון הפנסיוני של הציבור. בכך אנו מתקנים עיוות יסודי הנמשך שנים בשוק החיסכון הפנסיוני.

עזרו לנו לחזק את העסקים בדרום

אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים בהקמת מערך השיווק האינטרנטי הגדול בישראל לקידום העסקים בעוטף עזה ואשקלון: לפרטים נוספים ורכישת תשורה: https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3252

סוף עידן המזומן

אין חבר נאמן ככסף מזומן- עדיין אימרה נכונה, אך מהיום מדובר בפחות כסף. לאחר שנים של דיבורים בנושא, ניסיונות טירפוד (בעיקר מצד

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן