בעלי עסקים רבים מנהלים משא ומתן עם ספקים. לפעמים מצליחים יותר, ולפעמים פחות. אתה הצלחת? יופי! אבל את האותיות הקטנות אתה קורא? פעמים רבות אני נתקל בבעלי עסקים שמאוד מרוצים מההתנהלות שלהם עם ספקי שירות כאלה או אחרים. משיגים תנאים טובים, הנחות, הטבות ומבצעים. לאחר תחילת תהליך ייעוץ אני תמיד מבקש מהם לעבור על כל החוזים שלהם, ולהשוות לתעודות המשלוח והחשבוניות. כמעט תמיד, התוצאות שונות מהמובטח. לאחר קריאת ההסכמים וכתבי השירות מגלים עסקים רבים כי ההטבות שקיבלו (בין אם מהבנקים, מחברות סלולר ואינטרנט, או מספקי מוצרים שונים), מוגבלות בזמן.
חברות הסלולר בדרך כלל מעניקות מבצעים לשנה, חברות האינטרנט או הטלויזיה גם כן, ולאחר שנה, המחיר עולה ל"מחיר מחירון". החוק מחייב כיום ספקי שירות ליידע את הלקוח כי תקופת מבצע נגמרת. העדכון מופיע בחשבנית האחרונה טרם גמר המבצע.
אז איך אנחנו לא יודעים?
כמה מכם באמת קוראים את האותיות הקטנות?
כמה באמת עוברים על חשבונית שוטפת (מחברות הסלולר או האינטרנט) לפני שמכניסים אותה למגירת "להעביר לרואה חשבון"? מתן תשומת לב לאותיות הקטנות תחסוך לכם כסף רב לאורך זמן. אז… מתי בפעם האחרונה עברתם על האותיות הקטנות?